Mediacje

Oferuję przeprowadzenie postępowania mediacyjnego – sądowego i pozasądowego – jako wykwalifikowany i certyfikowany mediator.

Mediacja jest jednym ze sposobów dobrowolnego i poufnego rozwiązywania sporów, prowadzonego przez osobę trzecią, cieszącą się ich zaufaniem, tj. mediatora.

Najlepiej sprawdzają się w sporach szerokorozumianego prawa cywilnego (prawa gospodarczego, rodzinnego, spraw o zapłatę), jak również w niektórych sprawach z zakresu prawa karnego.

Mediacja możliwa jest zarówno na etapie przedsądowym, jak również w trakcie postępowania sądowego.

Zalety:

• oszczędność czasu (mediacja jest znacznie krótsza od postępowania sądowego – spotkanie mediacyjne można zorganizować w znacznie krótszym terminie),
  • oszczędność pieniędzy (mediacja jest z reguły znacznie tańsza niż postępowanie sądowe – w skład kosztów postępowania mediacyjnego wchodzi wyłącznie wynagrodzenie mediatora, natomiast na koszty postępowania sądowego składają się opłaty sądowe od wniesionego pozwu, zaliczki na biegłych, opłaty od pełnomocnictwa itd.)
  • decyzyjność (strony same decydują o sposobie rozwiązania zaistniałego między nimi sporu, zachowując przy tym kontrolę co do przebiegu mediacji, jak i treści ugody – żadna decyzja nie zostaje podjęta bez ich zgody),
  • dobrowolność (z mediacji, w przeciwieństwie do postępowania sądowego, strony mogą zrezygnować na każdym etapie, bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji),
  • poufność (mediatora, którego obowiązuje tajemnica zawodowa, a także uczestniczących w postępowaniu mediacyjnym strony – oznacza to, że w/w mają obowiązek zachowania w tajemnicy wszystkich faktów, o których dowiedzieli się w związku z prowadzeniem/uczestnictwem w mediacji)
  • skuteczność (przerywa bieg terminów przedawnienia, a zakończona ugodą ma moc równą ugodzie zawartej przed sądem, która z kolei stanowi tytuł wykonawczy, uprawniający do prowadzenia egzekucji),